Huur te laat betaald

Als Wonen Delden het verschuldigde huurbedrag niet op de eerste van de maand heeft ontvangen, is er sprake van een huurachterstand. Wij sturen je dan maximaal tweemaal een herinnering om de huur te betalen. Heb je de huur dan nog steeds niet betaald zonder hierover contact met ons op te nemen, dan zijn wij genoodzaakt een deurwaarder in te schakelen.

Betalingsproblemen

Het kan natuurlijk gebeuren dat je een tijdje krap bij kas zit waardoor je de huur niet op tijd kunt betalen. Bijvoorbeeld omdat je je baan bent kwijtgeraakt. Wij hebben daar alle begrip voor, en helpen je graag met een passende oplossing. Door tijdig met ons te overleggen, voorkom je aanmaningsbrieven en hoge incassokosten.

Mocht je je huur om welke reden dan ook niet kunnen voldoen, neem dan contact met ons op. Wij zoeken dan samen met jou naar een oplossing en maken afspraken hoe je de huurachterstand inloopt.
Als er problemen zijn waar wij niet bij kunnen helpen, wijzen wij je de weg naar instanties die je wel verder kunnen helpen, zoals maatschappelijk werk of schuldhulpverlening.


Stadsbank

De Stadsbank Oost Nederland helpt mensen bij het aflossen van een schuld. De afdeling budgetbeheer, beheert de bankrekening van mensen met schulden die zich vrijwillig hebben gemeld. De afdeling schuldenregeling probeert een regeling te treffen tussen jou en de schuldeisers.